Poetka, pieśniarka, kompozytorka, wykonawca współczesnej muzyki improwizowanej oraz artysta plastyk konserwator dzieł sztuki i projektant. Mieszka i tworzy w Krakowie. Od 2010 roku jest współtwórcą zespołu Quasi Una Fantasia, w którym występuje z Maciejem Zimką.
Absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki. Stypendystka Europejskiego Tempus Programm w Niemczech – Berlin oraz Deutsche Akademische Austausch Dienst Berlin/Erlangen Niemcy. Jest członkiem Stowarzyszenia Pisarzy Polskich oraz Związku Polskich Artystów Plastyków, członkiem rady sekcji konserwacji oraz sekretarzem Ogólnopolskiej Rady Konserwatorów. Uczyła się śpiewu w szkole muzycznej w Krakowie u Soni Lehnert, a następnie m.in. u Olgi Szwajgier – w Laboratorium Głosu i na kursach mistrzowskich Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie u Alison Pearce, prof. Royal Music Academy of London.
Fascynuje się eklektyzmem w muzyce, łącząc wątki muzyki współczesnej, klasycznego bell canto oraz muzyki etnicznej, zwłaszcza żydowskiej, francuskiej i lirycznej ballady. Komponuje i wykonuje muzykę do wierszy poetów różnych pokoleń, m.in. Ewy Chruściel, Krystyny Lenkowskiej, Eryka Ostrowskiego, Elżbiety Zechenter-Spławińskiej, Józefa Barana, Stanisława Stabro, Witolda Zechentera, Bogusława Żurakowskiego, a także swoich.
Brała udział w festiwalach, m.in.: Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie, Cracovia Sacra, Krakowskim Festiwalu Akordeonowym, Przemyskiej Jesieni Poetyckiej, Krynickiej Jesieni Literackiej, Festiwalu Małopolska Wielu Kultur. Dokonywała również nagrań dla rozgłośni Polskiego Radia, Radia Alfa i Radia Chicago. Swoją poezję i muzykę prezentowała także w licznych wydarzeniach cyklicznych, m.in. Krakowska Noc Poezji i Muzyki, Kolęda dla bezdomnego, Zaduszki Poetyckie, Chleb Nadziei w Krakowie, Noc Poetów na Zamku Królewskim w Niepołomicach, Zjazd Poetów w Pawłowicach, Port Poetycki w Chorzowie oraz Krynicka i Przemyska Jesień Poetycka. Koncertowała m.in. w Teatrze KTO, Radiu Kraków, Rotundzie, Piwnicy Pod Baranami, Klubie Pod Jaszczurami, Teatrze 38, Jazz Acustic Club Piec Art, Lochu Camelot, w Dworze Czeczów, w Przemyskim Centrum Kultury i Nauki Zamek, a także w Stanach Zjednoczonych – w Nowym Yorku, Chicago, Bostonie, New London, Princeton, Trenton, w Niemczech – w Berlinie, we Włoszech – w Turynie i na Ukrainie – w Winnicy. W 2008 roku pod patronatem Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie, nakładem wydawnictwa Paganini,ukazała się jej płyta pt. Koncert na wiersze (Bożena Boba-Dyga: śpiew i kompozycje, Piotr Czerny: fortepian, Kinga Bocheńska-Szostak: skrzypce, Marek Krupa: saksofon, Józef Michalik: kontrabas, Sławek Berny: instrumenty perkusyjne, Grzegorz Palus: akordeon). Wydała dwa tomiki wierszy: Skrytka Sylvii von Sielberstein oraz Kropla.Poza granicami Polski ukazały się dwa wybory jej wierszy: Pisane deszczem wydane we Lwowie w wersji dwujęzycznej polsko-ukraińskiej oraz wydany w Londynie, w wersji czterojęzycznej Spokój Śniegu/ Calmness of the snow/ Gelassenheit des schnees/ Calme de neige - po polsku oraz w tłumaczeniach na języki angielski, niemiecki, francuski. Publikowała również w prasie literacko-artystycznej, m.in. „Odrze”, „Toposie”, „Rzeczypospolitej Kulturalnej”, „Forum Myśli Wolnej”, „Fragille”, „Gazecie Kulturalnej”, „Renowacjach i Zabytkach” oraz codziennej – „Dzienniku Polskim”, „Gazecie Krakowskiej” w Krakowie oraz w Stanach Zjednoczonych w „Dzienniku Związkowym” w Chicago i „Nowym Dzienniku” w NYC oraz na Ukrainie, m.in. w „Stanisławskiej Gazietie” w „Winnickiej Gazietie” oraz „Zachidnim Kurierie”.
Tworzy także mariaże obrazu z tekstem – montaże plastyczno-literackie, wielokrotnie prezentowane na wystawach w Krakowie i Berlinie, oraz w formie videoartu na koncertach w Polsce i USA, a także wydane na pocztówkach. Zajmuje się konserwacją dzieł sztuki, głównie architektury. Prowadziła prace konserwatorskie na terenie całej Polski, opracowała ponad trzysta obiektów, m.in.: krakowskie Sukiennice po katastrofie huraganu w 2002 r., elewacje kamienic: Hetmańskiej, Amodejowskiej, Czynciela, Pod Jaszczurką, Pod Blachą, Pod Słońcem w Rynku Głównym w Krakowie, elewacje Pałacu i Zameczku w Radziejowicach pod Warszawą, wnętrza w Teatrze Starym w Krakowie, Teatrze Polskim w Bielsku Białej, Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie, polichromie w katedrze w Bielsku-Białej, polichromie na Zamku Prezydentów RP w Wiśle, polichromie w kościele Salezjanów w Przemyślu i in., za co była wielokrotnie nagradzana, m.in. czterokrotnie Modernizacją Roku oraz nagrodą Fundacji Ulicy Piotrkowskiej.
W 2010 roku założyła fundację Art Forum, z którą zorganizowała inaugurację Krakowskiego Festiwalu Akordeonowego i Warsztaty Partytur Graficznych dla studentów krakowskich wyższych uczelni artystycznych, zwieńczone trzema wystawami i koncertami. Wprowadziła w pejzaż miasta cykl koncertów Podgórskie Akordeonowe Piątki.
Absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki. Stypendystka Europejskiego Tempus Programm w Niemczech – Berlin oraz Deutsche Akademische Austausch Dienst Berlin/Erlangen Niemcy. Jest członkiem Stowarzyszenia Pisarzy Polskich oraz Związku Polskich Artystów Plastyków, członkiem rady sekcji konserwacji oraz sekretarzem Ogólnopolskiej Rady Konserwatorów. Uczyła się śpiewu w szkole muzycznej w Krakowie u Soni Lehnert, a następnie m.in. u Olgi Szwajgier – w Laboratorium Głosu i na kursach mistrzowskich Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie u Alison Pearce, prof. Royal Music Academy of London.
Fascynuje się eklektyzmem w muzyce, łącząc wątki muzyki współczesnej, klasycznego bell canto oraz muzyki etnicznej, zwłaszcza żydowskiej, francuskiej i lirycznej ballady. Komponuje i wykonuje muzykę do wierszy poetów różnych pokoleń, m.in. Ewy Chruściel, Krystyny Lenkowskiej, Eryka Ostrowskiego, Elżbiety Zechenter-Spławińskiej, Józefa Barana, Stanisława Stabro, Witolda Zechentera, Bogusława Żurakowskiego, a także swoich.
Brała udział w festiwalach, m.in.: Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie, Cracovia Sacra, Krakowskim Festiwalu Akordeonowym, Przemyskiej Jesieni Poetyckiej, Krynickiej Jesieni Literackiej, Festiwalu Małopolska Wielu Kultur. Dokonywała również nagrań dla rozgłośni Polskiego Radia, Radia Alfa i Radia Chicago. Swoją poezję i muzykę prezentowała także w licznych wydarzeniach cyklicznych, m.in. Krakowska Noc Poezji i Muzyki, Kolęda dla bezdomnego, Zaduszki Poetyckie, Chleb Nadziei w Krakowie, Noc Poetów na Zamku Królewskim w Niepołomicach, Zjazd Poetów w Pawłowicach, Port Poetycki w Chorzowie oraz Krynicka i Przemyska Jesień Poetycka. Koncertowała m.in. w Teatrze KTO, Radiu Kraków, Rotundzie, Piwnicy Pod Baranami, Klubie Pod Jaszczurami, Teatrze 38, Jazz Acustic Club Piec Art, Lochu Camelot, w Dworze Czeczów, w Przemyskim Centrum Kultury i Nauki Zamek, a także w Stanach Zjednoczonych – w Nowym Yorku, Chicago, Bostonie, New London, Princeton, Trenton, w Niemczech – w Berlinie, we Włoszech – w Turynie i na Ukrainie – w Winnicy. W 2008 roku pod patronatem Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie, nakładem wydawnictwa Paganini,ukazała się jej płyta pt. Koncert na wiersze (Bożena Boba-Dyga: śpiew i kompozycje, Piotr Czerny: fortepian, Kinga Bocheńska-Szostak: skrzypce, Marek Krupa: saksofon, Józef Michalik: kontrabas, Sławek Berny: instrumenty perkusyjne, Grzegorz Palus: akordeon). Wydała dwa tomiki wierszy: Skrytka Sylvii von Sielberstein oraz Kropla.Poza granicami Polski ukazały się dwa wybory jej wierszy: Pisane deszczem wydane we Lwowie w wersji dwujęzycznej polsko-ukraińskiej oraz wydany w Londynie, w wersji czterojęzycznej Spokój Śniegu/ Calmness of the snow/ Gelassenheit des schnees/ Calme de neige - po polsku oraz w tłumaczeniach na języki angielski, niemiecki, francuski. Publikowała również w prasie literacko-artystycznej, m.in. „Odrze”, „Toposie”, „Rzeczypospolitej Kulturalnej”, „Forum Myśli Wolnej”, „Fragille”, „Gazecie Kulturalnej”, „Renowacjach i Zabytkach” oraz codziennej – „Dzienniku Polskim”, „Gazecie Krakowskiej” w Krakowie oraz w Stanach Zjednoczonych w „Dzienniku Związkowym” w Chicago i „Nowym Dzienniku” w NYC oraz na Ukrainie, m.in. w „Stanisławskiej Gazietie” w „Winnickiej Gazietie” oraz „Zachidnim Kurierie”.
Tworzy także mariaże obrazu z tekstem – montaże plastyczno-literackie, wielokrotnie prezentowane na wystawach w Krakowie i Berlinie, oraz w formie videoartu na koncertach w Polsce i USA, a także wydane na pocztówkach. Zajmuje się konserwacją dzieł sztuki, głównie architektury. Prowadziła prace konserwatorskie na terenie całej Polski, opracowała ponad trzysta obiektów, m.in.: krakowskie Sukiennice po katastrofie huraganu w 2002 r., elewacje kamienic: Hetmańskiej, Amodejowskiej, Czynciela, Pod Jaszczurką, Pod Blachą, Pod Słońcem w Rynku Głównym w Krakowie, elewacje Pałacu i Zameczku w Radziejowicach pod Warszawą, wnętrza w Teatrze Starym w Krakowie, Teatrze Polskim w Bielsku Białej, Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie, polichromie w katedrze w Bielsku-Białej, polichromie na Zamku Prezydentów RP w Wiśle, polichromie w kościele Salezjanów w Przemyślu i in., za co była wielokrotnie nagradzana, m.in. czterokrotnie Modernizacją Roku oraz nagrodą Fundacji Ulicy Piotrkowskiej.
W 2010 roku założyła fundację Art Forum, z którą zorganizowała inaugurację Krakowskiego Festiwalu Akordeonowego i Warsztaty Partytur Graficznych dla studentów krakowskich wyższych uczelni artystycznych, zwieńczone trzema wystawami i koncertami. Wprowadziła w pejzaż miasta cykl koncertów Podgórskie Akordeonowe Piątki.
Więcej